Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΧΩΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΣΑΚΟΣ ΔΙΧΩΣ ΕΝΑ ΑΠΙΔΙ!


Η ΜΙ παρακολούθησε σεΜΙνάριο:

Ένα μουσικό, ομαδικό κυρίως, παιχνίδι για να χαρακτηριστεί επιτυχημένο πρέπει να ολοκληρώσει το στόχο της ψυχαγωγίας και της εκπαίδευσης εξίσου. Ορισμένες επισημάνσεις και ιδέες θα σας φανούν χρήσιμες.

  • Η ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών είναι απαραίτητη. Προσπαθούμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον, ώστε να συμμετέχουν αβίαστα, να σχηματίσουμε ομάδες τυχαίες και διαφορετικές κάθε φορά.
  • Πριν ξεκινήσουμε πρέπει να καταστεί σαφές στα παιδιά αν το εκάστοτε παιχνίδι έχει διαγωνιστικό ή καθαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Επιλέγουμε λιγότερα παιχνίδια διαγωνιστικού περιεχομένου, τουλάχιστον στην αρχή.
  • Κάποια παιδιά ίσως δεν αντιλαμβάνονται εξ'αρχής τους όρους και τη διαδικασία του παιχνιδιού. Τα αφήνουμε να ολοκληρώσουν την προσπάθειά τους και έπειτα τους υποδεικνύουμε με ηρεμία το σωστό τρόπο.
  • Εμψυχώνουμε καθένα παιδί στην κλίση που παρατηρούμε οτι έχει, αναθέτοντάς του ανάλογες "αρμοδιότητες" μέσα στο παιχνίδι.
  • Είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε στα παιδιά τις κατάλληλες κατευθύνσεις ώστε να ανακαλύψουν μόνα τους αυτό που θέλουμε να τους διδάξουμε. Πώς θα γίνει αυτό;
Επιλέγουμε παιχνίδια-βήματα. Τα παιχνίδια-βήματα είναι επιμέρους μικρά παιχνίδια, τα οποία μας οδηγούν σταδιακά στο τελικό "μεγάλο" παιχνίδι! Σε επόμενες αναρτήσεις θα παρουσιαστούν παραδείγματα τέτοιων παιχνιδιών, ώστε να γίνουν πιο κατανοητές αυτές οι έννοιες.

Η έννοια του παιχνιδιού στη μουσική παιδεία, είναι υψίστης σημασίας, διότι δε χρειάζεται να ασκηθεί καμία πίεση στο παιδί για να "μάθει" μουσική. Από παιδιά μέχρι μεγάλοι, λέμε ότι ΠΑΙΖΟΥΜΕ μουσική!
Ο πρώτος στόχος λοιπόν, των σωστών μουσικοπαιδαγωγών δεν είναι να κάνουμε όλα τα παιδιά μουσικούς, αλλά να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν τη μουσική, παίζοντας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.